Asystent dyrektora i mailowe dylematy

pisanie mailiKto jak kto, ale asystent dyrektora savoir-vivre w mailach powinien mieć opanowany w małym paluszku. Wśród podstawowych elementów służbowych maili z pewnością znajduje się bardzo precyzyjnie określony temat, powitanie, pożegnanie, a także podpis. O tym nie wolno zapomnieć. Jednak istnieją również inne aspekty, o której warto pamiętać.

Konstrukcja korespondencji służbowej dotyczy także kandydatów na stanowisko asystenta dyrektora. Bowiem potencjalny szef będzie nas oceniał nie tylko na podstawie dokumentów aplikacyjnych, ale również po tym w jaki sposób je przekażemy. Mail, w którym wysyłamy CV musi mieć zachowaną odpowiednią formę. Ogromne znaczenie będzie miał tytuł. Natomiast przy rozpoczęciu maila należy wiedzieć o tym, że sformułowanie „Witam” nie jest odpowiednie. Znacznie lepiej jest rozpocząć wiadomość od zwrotu „Szanowni Państwo”. Nie można również zapomnieć o wymienieniu informacji o tym, gdzie znaleźliśmy informację o ofercie pracy.

Warto wiedzieć, że to w jaki sposób mailujemy do naszych współpracowników ma wpływ na to w jaki sposób ci będą nas postrzegać. Temat powinien być krótki i klarowany, dzięki temu adresat w szybki sposób zorientuje się w jakim celu do niego piszemy. Treść musi być jasna i napisana poprawnie. Skróty oraz emotikony mogą być niezrozumiałe dla odbiorcy. Niekiedy wydadzą się także niestosowne. Każdą oficjalną wiadomość warto zakończyć uprzejmym zwrotem „Z poważaniem”, bądź „Z wyrazami szacunku”. Nie zapominamy także o podpisie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *