Jak nawiązać pozytywne relacje ze swoim przełożonym?

Dobra atmosfera w każdej pracy jest naprawdę bardzo ważna. Dotyczy to w szczególności relacji na linii pracownik – przełożony. Przekonaj się zatem, co możesz zrobić, żeby nawiązać pozytywne relacje ze swoim szefem.

Jako asystent dyrektora, jesteś bardzo blisko swojego szefa. Każdego dnia organizujesz jego pracę i sprawiasz, żeby nie zapominał o umówionych spotkaniach, prowadzisz jego kalendarz, umawiasz rozmowy, a także działasz w jego imieniu. W tym zawodzie bardzo ważne jest to, aby zawsze nawiązywać pozytywne relacje ze swoim przełożonym. W jaki sposób to robić? Podpowiadamy.

Jak zadbać o dobre relacje z przełożonym?

Skup się przede wszystkim na tym, aby być otwartym na potrzeby swojego szefa. Zadbaj o to, żeby być do jego dyspozycji w godzinach swojej pracy. Dzięki temu zobaczy on, że jesteś osobą zaangażowaną, na której można polegać w każdej sytuacji. Staraj się rozmawiać ze swoim szefem rzeczowo.

Oczywiście musisz mieć świadomość, że zaufanie buduje się latami. Jeżeli zatem zależy Ci na tej pracy, bierz udział w dodatkowych kursach oraz szkoleniach, aby zaoferować swojemu szefowi jeszcze więcej umiejętności. Jest to bowiem najlepszy sposób na to, żeby stać się osobą niezastąpioną, a tym samym otrzymać podwyżkę albo awans.

Jeżeli czujesz, że Twoje relacje z szefem psują się – po prostu porozmawiaj z nim na ten temat. Dzięki temu pokażesz, że wciąż zależy Ci na tym, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki służbowe.